Świat, w jakim żyjemy wydaje nam się szary oraz bezbarwny. Nieraz zapracowani, zajęci pogonią za pieniędzmi oraz karierą marzymy, żeby wypocząć, przenieść się w inną rzeczywistość, gdzie wszystko jest ładne, bezpieczne oraz barwne. Dobrowolni naszych wymogów są bez wątpienia ludzie odpowiedzialni za wszelkiego rodzaju kampanie propagandowe.

Reklama obiecuje nam bo przeniesienie w poprawniejszy świat, pełen żywych, trafnych odcieni i emocji. Twórcy spotów obiecują nam, że jeżeli jedynie sięgniemy po reklamowany towar nasze życie od razu stanie się przyjemniejsze. Poczujemy się zrelaksowani, przeniesieni w inną realność, która często ma charakter profesjonalny, wyśniony. Świat w reklamach ma bo odbijać się nasze pragnienia o stabilności, spokoju i niezakłóconym doświadczaniu przyjemności. Ma dużo obiecywać i mocno kusić.

Ma obowiązek zapraszać i nęcić. Dzięki temu konsument jest w stanie poczuć potrzebę posiadania produktu, bo wpływanie na wyobraźnię i pragnienia człowieka ma silną funkcję perswazyjną. Emocje żądzą stworzonym przez nas życiem. Poszukujemy jednych doznań, a stronimy innych. Reklama chce wobec tego podsunąć nam pod sam nos gotowe rozwiązanie – takie, jak nice-haft.pl – odzież reklamowa. Zakupy same w sobie poprawiają nam nastrój. Nabywanie oryginalnych rzeczy zawsze kojarzy się z radością oraz zadowoleniem. Jednakże rynek towarów oraz usług jest nadzwyczaj rozległy.

Wobec tego właśnie twórcy reklam potęgują swoje starania, żeby przekonać kontrahentów do zakupu konkretnego produktu. Konkurencja jest wybitnie duża, wobec tego walka o kontrahenta staje się zacięta i bezkompromisowa. Sztuką, jaką reklamy opanowały do perfekcji jest granie na ludzkich emocjach. Potrafią wywołać na naszych twarzach uśmiech, radość czy aprobatę niemniej jednak są w stanie obudzić również silne wzruszenia. To dziedzina emocjonalna jest tym rejonem, w jaki twórcy reklam pragną trafić najbardziej. Kierowani albowiem impulsem czy też mocnymi przeżyciami jesteśmy w stanie zakupić więcej. Czasami jest to jednak działanie dla idealna wyższego celu, jak na przykład w reklamach społecznych propagujących pomaganie domom dziecka lub hospicjom.

Dodaj komentarz